TË KËNDOSH NËN SHI ME LUAN RAMËN
Nga Timo
Mërkuri
U
ndjeva i befasuar nga finesa e poezisë “Të këndosh nën shi” e Luan Ramës, më
saktë është hera e dytë që Luan Rama më befason gjer aty sa ta lexoj e rilexoj
poezinë e tij dhe të ulem e të shkruaj opinionin tim për krijimin e një autori
me të cilin nuk jam takuar kurrë. Shtoi kësaj faktin se as interpretimin e
aktores Yllka Mujo “atë natë në teatrin
Metropol” nuk e kam parë, por çuditërisht kjo mangësi nuk më pengoi të
shijoja vallzimin e vargjeve të poetit. Një detaj shoqërues i poezisë, pikërisht
një fotografi shoqëruese e poezisë që tregonte aktoren duke vallzuar nën shi më
ngacmoi kujtesën dhe mi bëri të gjalla
vargjet e poetit, duke më kujtuar imazhin
i një valltari që me një finesë vallzonte duke kënduar nën “një shi magjik” me një çadër në dorë. Për
këtë ndoshta më ndihmoi fakti se dikur, kur punoja në Helshan të Kukësit te TV
Prishtina kisha parë Gene
Kelly[1]
në filmin"Singin' in the Rain" dhe më kishte mbetur në mëndje ai
vallzim me çadër nën një shi melodik. Tani që e rilexoj për herë të tretë
poezinë e Luan Ramës jam gati tju dëshmoj se tingulli i vargjeve të tij është
melodia e këngës "Singin' in the Rain" dhe nën këtë melodi ose këndohet
ose mund të vallzohet dhe vetëm nën një shi të imtë, rrënia e të cilit krijon
qysh në ajër një melodi. Thua kjo është magjia e vargut të Luan Ramës apo mos është
kujtesa a fantasia ime? Këtë nuk e di mirë, por duke lexuar këtë poezi përjetova
një emocion magjie si rrallë herë.
I-Poezia
"Të këndosh nën shi" është një përshkrim poetik i një performance
teatrale ku aktorja Yllka Mujo është protagonistja. Poeti përdor një krahasim
mes performancës së Yllka Mujos dhe atij të Gene Kelly-t në filmin
"Singin' in the Rain". Në vargun "nuk ishte Gene Kelly që kërcente me një çadër nën shi, atëherë kjo grua
ende s’kishte lindur", autori tregon distancën kohore mes dy aktorëve,
por vetë krahasimi me Gene Kelly dhe performanca e tij nën shi simbolizon
aftësinë dhe talentin e Yllka Mujos për të shprehur emocionet dhe shkëlqimin artistik
në skenën e teatrit. Ky krahasim tregon se aktorja shqiptare ka arritur të
krijojë një magji të ngjashme dhe të shkaktojë emocione të forta tek shikuesi, ashtu siç ka
bërë edhe Gene Kelly me performancën e tij të famshme nën shi.
Pikërisht
krahasimi me Gene Kelly tregon vlerësimin e autorit për talentin dhe aftësitë e
Yllka Mujos si aktore dhe performuese në skenën teatrale, talent për të cilin besoj jemi dakort të gjithë, dhe
unë dëshiroj që te ky mendim i poetit ka
ndikimin e vetë kjo performancë.
Në
kontekstin e poezisë "Të këndosh nën shi" të poetit, vargu "si një jeune fille en fleur që Proust kish
ëndërruar" përdoret për të përshkruar aktoren Yllka Mujo si një grua e
re me një imazh të freskët dhe të pastër, krahasim që e lidh performancën e saj
me një imazh të bukurisë dhe rritjes së trishtë, ngjashëm me mënyrën sesi
Proust e përshkruan vajzën në romanin e tij. Krahasimi me këtë imazh nga Proust
shpërfaq talentin dhe ndikimin e aktores në publik, talent që shkëlqen në lojën
e saj dhe mbizotëron skenën dhe vëmëndjen e publikut.
Autori
shkruan se gjatë interpretimit të Yllka Mujos ai pëshpëriste të njëjtin këngë
si Gene Kelly: "What a glorious feeling, I’m happy again..."
("Ç'ndjenjë e lavdishme, unë jam përsëri i lumtur..."), një këngë nga filmi "Singin' in the Rain" e interpretuar nga Gene Kelly, fakt ky që poeti
e përdor si një mjet për të shprehur lumturinë dhe kënaqësinë që ai ndjen gjatë
shfaqjes së aktorjes Yllka Mujo në teatër, duke kuptuar se interpretimi i aktores
e ka kapërcyer fazën e mahnitjes së spektatorit, ajo tashmë e ka bërë aktorin pjestar
të lojës së saj. Sinqerisht që e besoj autorin, pasi lojën e Yllka Mujos të
gjithë ne e njohim dhe jo rrallë herë e kemi ndjerë veten shpirtërisht jo
spektatorë, por aktorë.
Kjo
ndjenjë e poetit ka ardhur edhe për vetë faktin se gjatë lojës së saj në të
kënduarin nën një shi magjik, aktorja
Yllka Mujo ka “dalur nga vetja” në një çast frymëzimi, ka hyrë në një lloj
euforie duke harruar skenën, rolin, emrin dhe fatin e saj. Ajo kërcen vjeshtën
e saj të trishtë, me buzë dhe gjinj të lagur nga shiu duke përjetuar një rini
shpirtërore.
Pikërisht
vargu "një grua me një tors të njomë"
në poezinë "e Luan Ramës ka një kuptim vizual dhe emocional. Fjala
"grua" nënkupton një femër të rritur dhe të pjekur. "Tors"
është pjesa e sipërme e trupit, veçanërisht pjesa e gjoksit dhe barkut. Termi
"të njomë" sugjeron që trupi i kësaj gruaje është i lagur, i mprehtë
dhe me ujë shiu, përshkrim që tregon se trupi i saj është i ngarkuar me
emocione, mërzitje ose trishtim si emocion i lojës, ndërsa shiut i referohet
një shi magjik që bie mbi të. Pikërisht ky imazh na shfaq një shpirtërim rinor
të personazhit, që aq bukur di ti interpretojë Yllka.
Përmbajtja
emocionale e vargut është e fortë dhe tërheqëse, dhe krijon një imazh poetik i
një gruaje që është në kontakt me ndjenjat e saj të thella dhe shpreh
trishtimin e saj nëpërmjet performancës së saj në skenë, pra me një grua që e
njeh shumë mirë veten e saj. Poetikisht ajo shfaqet si një gjethe e lagur që
është "dehur" nga një shi hyjnor dhe është transformuar në një person
tjetër, në një adoloshente çapkëne, një bijë e vetvetes, në një vajzë tepër të
re, siç do të kishte ëndërruar Proust.
II-
Poezia është e organizuar me vargje të ndryshme në një rrjedhje lineare, të
pandarë me strofa, pa një strukturë të rregullt apo skemë rimash të
përcaktuara. Autori përdor një stil poetik të lirë, duke shprehur ndjenjat dhe
imazhet në mënyrë intuitive dhe emocionale, madje duhet të themi se pikerisht këtu
qëndron sekreti i muzikalitetit dhe finesës së poezisë, ai duket sikur e ka kënduar
poezinë para se ta ketë shkruar.
Poezia
përdor imazhe të fuqishme për të krijuar një atmosferë vizuale dhe emocionale,
përmendet skena teatrale në teatrin "Metropol" dhe imazhe si Gene
Kelly që kërcen me një çadër nën shi, shiu magjik, vjeshta e trishtë, gjethe e
lagur, dhe vajza e re ("jeune fille en fleur").
Metafora
"nuk di në cilin shesh, në cilën
natë" tregon ndarjen midis realitetit dhe imazhit të aktorjes, si në
një shesh teatri ku mund të ndodhin ngjarje të papritura, të cilat çuditërsiht
nuk na shqetësojnë.
Simboli
"shi magjik" paraqitet si një simbol i magjisë dhe
emocioneve të fshehura që shkakton performanca e aktorjes ndërsa aluzioni:"si një jeune fille en fleur që Proust kish ëndërruar"
- i referohet vajzës së re të freskët, duke shfaqur ndjesinë e pasurisë së
brendshme shpirtërore dhe imazhit që shfaq aktorja Yllka Mujo.
Mesazhi
kryesor i poezisë është fuqia e artit teatral për të krijuar emocione të thella
dhe të përkohshme. Performanca e aktorjes nën shi paraqitet si një moment
magjik që i bën shikuesit të ndjehen të lumtur dhe të mahnitur. Poezia shpreh
admirimin për talentin dhe aftësinë e aktorëve për të shkaktuar ndjenja të
jashtëzakonshme nëpërmjet artit të tyre.
Vargjet
në poezinë "Të këndosh nën shi" nuk janë të ndara dhe nuk ndjekin një
skemë të rregullt të rimave, madje edhe ritmin nuk e kanë të njejtë. Ky stil
poetik i lirë jep autorit lirinë për të shprehur ndjenjat dhe imazhet në mënyrë
emocionale dhe intuitive, madje edhe me një varg të vetëm.
Fjalët
në poezi janë të mrekullueshme dhe shpesh të ngjashme me objekte natyrore,
emocione dhe imazhe vizuale. Përdorimi i fjalëve të tillë krijon një atmosferë
të pasur dhe të ndjenjave të thella që i bëjnë lexuesit të lidhet me poezinë.
Gjuha
në këtë poezi është e imazheve dhe emocionale, autori përdor fjalë dhe fraza që
evokojnë ndjesi dhe vizualizime të ndryshme psh, shprehjet si "shi
magjik", "vjeshta e saj gri me rininë e kolme", dhe "gjethe
e lagur" krijojnë një imazh poetik dhe shprehin emocionet dhe gjendjen e
aktores në mënyrë të thellë.
Gjuha
poetike e pasur me figura letrare si metafora, simbole dhe personi-fikime shton
dimensionin artistik dhe emocional të poezisë. Për shembull, metafora "kërcen vjeshtën e saj gri me rininë e kolme"
përdor vjeshtën si një simbol të moshës së trishtë dhe aktorja shfaqet si një
çupkë e re dhe e freskët.
Përdorimi
i gjuhës poetike dhe figurave artistike krijon një atmosferë magjike dhe
përcjell emocionet dhe imazhet e aktorjes në mënyrë tërheqëse dhe thellësisht
të ndjeshme, duke theksuar ndikimin e artit teatral dhe shpreh ndjenjat dhe
mahnitjen që ajo sjell tek shikuesi.
Rileximi
i kësaj poezie ju siguroj unë që do tju
japë një kënaqësi që rrallë të vjen në jetë dhe mos kini ndroje dhe turp,
këndoni dhe ju këngën "Singin' in the Rain" dhe sidomos vargun"What
a glorious feeling, I’m happy again..." ("Ç'ndjenjë e lavdishme, unë
jam përsëri i lumtur...").
Sarandë, më
qershor 2023
[1]
Gene Kelly
është një aktor, koreograf, regjisor dhe këngëtar i njohur amerikan, i lindur
më 23 gusht 1912 dhe ndarë nga jeta më 2 shkurt 1996. Ai njihet si një nga
figurat më të shquara në historinë e filmit muzikor. Ai revolucionarizoi
zhanrin e filmit muzikor duke sjellë një “atletizëm” dhe energji unike në
performancat e tij. Sekuencat e tij të famshme të kërcimit, të karakterizuara
nga aftësitë e tij atletike, finesa dhe prezencë karizmatike, kanë lënë një
ndikim të pashlyeshëm në botën e artit.
Një prej filmave më të famshëm të
Kelly është "Singin' in the Rain" (1952), në të cilin ai jo vetëm që
luajti rolin kryesor, por gjithashtu ishte bashkë-regjisor dhe koreograf. Ky
film shpesh konsiderohet si një nga muzikalet më të mëdha të të gjitha kohërave
dhe tregon shkathtësitë e jashtëzakonshme të Kelly si aktor. Performanca e tij
e bërë në këngën "Singin' in the
Rain",ku ai këndon dhe kërcen, është bërë moment kult në kinematografi.
Burri më la për një grua tjetër pas 12 vitesh martesë, shkoi në një udhëtim pune dhe nuk donte të kthehej në shtëpi për të qenë me familjen e tij. Po kërkoja ndihmë kur takova Dr. Ellen, një magjistare e fuqishme. Rrethi I shpjegova situatën time dhe doli që burri im ishte magjepsur nga një grua tjetër, kështu që ai harroi shtëpinë e tij, foli Dr.Ellen dhe burri im u lirua nga robëria dhe më vjen mirë që erdhi në shtëpi. pas 3 vitesh ndarje nëse keni nevojë për ndihmë mos ngurroni të kontaktoni Dr Ellen përmes whatsapp: +2349074881619 ose email-it: ellenspellcaster@gmail.com
ReplyDelete