DRITA POETIKE QË VJEN NGA PLAGËT
Nga Timo Mërkuri
Ka plagë që nuk lënë shenjë në
trup, por ndizën dritë në poezi. Kështu në poezinë e Albina Idrizit, fjala nuk
kërkon zbukurim, por shërim. Ajo nuk i këndon dhimbjes që ta madhërojë, por e
le të marrë frymë, e le të qëndrojë aty ku ndodh, te trupi i plagosur, te
shpirti që lëndohet. Dhe kur poezia flet, nuk bërtet. Ndriçon me heshtje.
Në poezinë “Pemët u ngjajnë
njerëzve”, pemët nuk janë thjesht pjesë peizazhi; ato janë si pasqyra të
brendshme të njeriut. Rrënjët e tyre zgjaten në kujtesë, trungjet mbajnë në
lëkurë heshtjen dhe durimin. Është një poezi që nuk të kërkon duartrokitje, por
ndalesë. Një çast për të dëgjuar jo atë që thotë poezia, por atë që ndjen ti
përballë saj. Sepse në këtë poezi, njeriu bie, jo gjithmonë nga vetja dhe
ngrihet, jo përherë vetë.
I -Poezia e Albina Idrizit
shfaqet si një udhëtim i heshtur i njeriut ndërmjet rënies dhe ringritjes. Ajo
është një rrugëtim i qetë reflektimi, një shteg që ndjek gjurmën e njeriut, kur
ai rrëzohet e klëndohet, por nuk ndalet së ringrituri. Brenda këtij udhëtimi,
poetja formëson me finesë një ndjeshmëri njerëzore. Metafora e pemës, që i
ngjan njeriut, nuk është thjesht krahasim, por një mënyrë për të parë jetën.
Rrënjët nuk lidhen vetëm me tokën, por me qenien. Trungu, me të gjitha shenjat
mbi lëkurë, ruan kujtimet e asaj që ka ndodhur: plagët, por edhe dritën që mbin
prej tyre.
1. Kur poezia thotë: “Se bie edhe njeriu / Rrëzohet / Jo gjithmonë
nga vetja / Jo përherë në vete” ajo nuk bën zhurmë. Nuk lëshon britmë.
Thjesht të fton ta dëgjosh të vërtetën , se ndonjëherë njeriu bie (rrëzohet) jo
nga dobësia, por sepse dikush e ka shtyrë, sepse terreni është i rrëshqitshëm,
sepse dora që duhej ta priste, duke penguar rënien, nuk ishte aty. Trungu, që ndoshta dukej si
mbështetje, kthehet në pengesë. Guri, që pritej të ndihmonte, ishte I rrëshqitshëm
dhe bëhet shkak për rrëzim. Rënia e njeriut këtu shfaqet si një gjethe që bie
në heshtje. Megjithatë edhe në këtë
rrëzim s’ka dramë të stisur. Ka një dhimbje, që nuk tërheq vëmendjen, por e
ruan dinjitetin. Një dhimbje që hesht, por që s’mbetet pa u dëgjuar.
2. Në vargun “Toka bëhet rrugë / si dëshmi”, lexojmë
një ide të bukur: toka nuk e fsheh njeriun kur ai bie. Nuk e mbulon si të ishte
dështim, përkundrazi, e ruan si kujtim. Aty ku je rrëzuar, mbetet një gjurmë
dhe kjo gjurmë nuk është për të të turpëruar, por për të treguar rrugën nga je
kthyer. Po kështu, është edhe një mësim për ata që vijnë pas: se çdo njeri mund
të bjerë, por është e rëndësishme ku dhe si ngrihesh. Rënia është pjesë e
ecjes, pjesë e udhës, prandaj shenjat nuk fshihen, ato ruhen si dëshmi e asaj
që ka ndodhur, jo për t’u përmendur me dhimbje, por për t’u përkujtuar me
butësi dhe për t’ua treguar të tjerëve që të mos rrëzohen dhe ata.
3. Kur lexojmë vargjet:“Me diademë prej drite / Ku është thyer /
Prej kënge / Ku është grisur / Prej njeriut të ri / Ku është gjakosur”,
kuptojmë se poezia nuk kërkon të na tregojë plagët për t’u ankuar. Ajo na
tregon se atje ku është dhimbja, lind kënga. Aty ku është thyerja, lind drita.
Dhe prej dhimbjes, shfaqet një njeri i ri. Është një ngritje pa zhurmë, një
ringjallje e heshtur, por e qëndrueshme.“Revolucioni
i heshtur” nuk ndodh nëpër sheshe me protesta e zhurmë, ai ndodh brenda njeriut, në heshtje.
Dhe kjo heshtje është më e fortë se çdo fjalim.
Vargu “Prej njeriut të ri” sjell në mendje tonin e thellë të Migjenit. Por
ndryshimi qëndron te zëri: ndërsa Migjeni bërtet për ta zgjuar njeriun, Idrizi
e zgjon me dritë. Jo me thirrje, por me kujtesë. Jo me revoltë, por me mirësi.
Dhe po aq i fuqishëm është ky zë. Në thelb, vargu “Prej njeriut të ri” është një pasqyrim poetik i së njëjtës ide që
bart edhe Migjeni: njeriu i goditur nga jeta, por që nëpërmjet ndërgjegjësimit
shndërrohet në qenie të re, më njerëzore. Kjo e bën vargun të mbajë rezonancë
të qartë migjeniane, edhe pse me një gjuhë më të zbutur dhe meditative, tipike
e Idrizit. Kjo rezonancë vijon edhe te vargu tjetër: “E ngrihet njeriu”, që në kontekstin migjenian lexohet: “Të lindet
njeriu” .
4. Në të njëjtën mënyrë si rënia
nuk vjen gjithmonë nga brenda njeriut edhe ngritja ndodh përtej forcës sonë
personale: “Jo gjithmonë nga vetja/Jo
përherë në vete/ Nganjëher/Kapur për një trung/Mbështetur për një gur/Mbajtur
për një krah / Të pritur” . Në këto
vargje qëndron thelbi i kësaj poezie: asgjë nuk ndodh vetëm. As rënia, as
ngritja. Metaforat e “Trungu”, “guri”, “krahu”, që mund të kenë qenë pengesë,
tani bëhen mbështetje. Dhe kjo mbështetje është pa fjalë, pa deklarata, është
thjesht prani. Është ai tjetri që të mban, kur ti vetë nuk ke më forca.
Në këtë poezi, njeriu është pemë
mes pemëve, rritet me dritën e vet, por edhe me hijen dhe dorën e tjetrit.
II- Ka një varg në këtë poezi që
ndriçon si nyje ku lidhen të gjitha fijet: “E
ngrihet njeriu”, një ngritje që vjen pas dhimbjes, pas thyerjes, pas asaj
që poetja e quan “prej njeriut të ri”.
Por ky njeri i ri nuk është figura boshe e fjalimeve politike të dikurshme. Nuk
është ndërtuar nga retorika, por nga plagët. Ka kaluar nëpër këngë dhe nëpër
heshtje. Ka qenë i ndihmuar nga të tjerët, siç ndihmohet njeriu kur nuk ka ku
të mbahet.
Poetja nuk e sheh këtë ngritje si
triumf personal. Ashtu si rënia, edhe ringritja ndodh së bashku. Dhe këtë ide
ajo e thotë me shumë finesë te vargjet: “Nganjëherë
/ Kapur për një trung / Mbështetur për një gur / Mbajtur për një krah / Të
pritur”. Ky varg është zemra e poezisë. Sepse aty kuptojmë se njeriu nuk
ngrihet vetëm nga forca e vet. Një krah që të pret nuk është thjesht ndihmë,
është shpëtim. Një gur që të mban nuk është thjesht mbështetje, është një ftesë
për të vazhduar rrugëtimin përpara. Dhe një trung ku kapesh, nuk është më
thjesht pemë, por një tjetër qenie që të njeh dhe të pranon.
Në këto vargje fshihet një
traditë e heshtur, jo në formë, por në frymë. Një ndjeshmë ri që e vendos jetën
e njeriut jo si të ndarë, por si pjesë të një bashkësie. Albina Idrizi nuk e
trajton njeriun si të vetëmjaftueshëm, por si një qenie që ka nevojë për
tjetrin. Ajo na kujton atë që shpesh e harrojmë në kohët e sotme: asgjë nuk
lind vetëm prej një njeriu. As dashuria, as përparimi, as mbijetesa, as
fitorja. Të gjitha mbajnë vulën e të tjerëve që janë aty, pranë, afër, me duar
të zgjatura drejt nesh për ndihmë.
Ky është një element
tradicionaliteti, pikërisht ndjenja e kolektiviteti, por jo kolektivi-teti
bolshevik I djeshëm, ku individi zhdukej për hir të masës. Është një
kolektivitet njerëzor, i butë, i ngrohtë, ku një dorë që të ndihmon është si
një univers që të hapet dhe të fton miqësisht të hysh. Në këtë botë, ti nuk je
më vetëm për të qenë vetvetja. Ti bëhesh vetja vetëm nëpërmjet tjetrit. Dhe
atëherë, kur poezia thotë: “Të ngrihet /
Të shkundet / Është një revolucion i heshtur” ajo nuk mendon për ndonjë
përmbysje që ndodh jashtë, ky revolucion është i brendshëm. Ai ndodh pikërisht
aty ku njeriu është rrëzuar. Ai ndodh kur një dorë e zgjatur drejt teje e të
pret të mos rrëzohesh, kur një zemër të kupton. Ky revolucion i heshtur nuk ka
parulla. Ai ndodh në shpirt, në atë çast të fshehtë kur dikush zgjedh të mos
qëndrojë i rrëzuar, por të ringrihet, ndoshta vetëm sepse është pritur.
Ky është edhe morali i pashkruar
i poezisë, një etikë e heshtur e bashkëjetesës, ku njeriu dhe njeriu e bëjnë
njëri-tjetrin të afërt, të kuptueshëm, solidarë. Dhe kjo është një ndjeshmëri
shumë shqiptare, e ruajtur në rrënjët e jetës në bashkësi. Edhe pse poezia nuk
përdor forma të vjetra, mbart një thelb tradicional: atë të solidaritetit. Dhe
kjo nuk është thjesht temë, por frymë që përshkon poezinë. Aty gjen kujtimin e
punëve të përbashkëta të dikurshme kur njerëzit ndihmonin njëri-tjetrin për të
korrur, për të ngritur një shtëpi, për të kapërcyer një fatkeqësi. Gjen
gjithashtu rezonancën e atyre beslidhjeve historike të shqiptarëve në momentet
vendimtare, jo për të luftuar për lavdi individuale, por për të mbijetuar së
bashku në liri në vendin e tyre të përbashkët. Albina Idrizi nuk shkruan për
heronj dhe as për betejë. Ajo flet për përpjekjen e përbashkët për të mos
mbetur i rrëzuar. Dhe pikërisht për këtë arsye, kjo poezi i përket asaj linje
të heshtur të poezisë shqipe që nuk ulërin, por kujton. Nuk thërret për
revolucion të madh, por e ndërton atë në zemrën e një njeriu të thjeshtë.
Dhe kështu, njeriu ngrihet:“Jo gjithmonë nga vetja / Jo përherë në
vete”, sepse jeta është një rrjet rrënjësh dhe degësh që prekin
njëra-tjetrën , si pemët. Si njerëzit.
III-Në poezinë e Idrizit, ka një
përkulje të lehtë, të heshtur, si një frymë që ndalet për pak mbi fjalë. Një
trishtim i butë e përmbajtur, që i afrohet dhimbjes migjeniane, por pa klithmën
e revoltës; më shumë si jehonë që vjen nga brenda sesa si thirrje që kërkon
vëmendje. Në këto vargje nuk ka përballje të drejtpërdrejta, por një bashkëjetesë
të thellë me atë që është e përkohshme dhe e brishtë tek njeriu. Trupi
rrëzohet, shpirti përkulet, por diçka, një dritë e qetë, mbetet dhe ngrihet.
Dhe kjo nuk ndodh mbi një shtrat emocionesh të shpejta, por mbi një truall të
qetë meditimi, ku fjala nuk do të jetë as zbukurim, as urdhër, por thjesht
përvojë e ndjerë.
Poezia “Pemët u ngjajnë njerëzve”
është dëshmi e kësaj qasjeje: ajo nuk flet për botën me retorikë, por e ndien
atë, siç ndihen rrënjët në tokë, siç e ndjen njeriu lëkurën e trungut ku
mbështetet. Vargjet e saj nuk kërkojnë të thonë gjithçka. Ato thonë aq sa
duhet… dhe lënë hapësirë për më shumë.
Në zemrën e kësaj poezie rreh një
filozofi njerëzore e ndërtuar mbi përkuljen, mbi rënien që nuk është fund, por
fillim, dhe mbi ngritjen që vjen me ndihmën e tjetrit. Kjo mënyrë e të
menduarit e përkujton thellësinë e atyre mendjeve që nuk i ndanë kurrë ndjenjën
nga mendimi, siç ishte poeti dhe filozofi Novalis, (Novalis ishte emri letrar i
Georg Philipp Friedrich von Hardenberg (1772–1801), një nga figurat më të
ndritura të romantizmit gjerman), i cili nuk e ndante poezinë dhe filozofinë;
përkundrazi, i shihte ato si dy gjuhë që i fliste i njejtit “njeri”. Për të,
poezia ishte një mënyrë e njohjes së thellë, një shprehje e misterit dhe
dashurisë, një “filozofi e fshehur në ndjenjë”. Në një nga veprat e tij ai
pohon: “Poeti është një filozof i fshehtë, dhe filozofia është poezi në
fshehtësi ”. Pikërisht në këtë përkufizim mund të vendosim me natyrshmëri
poezinë e Idrizit: ajo nuk është thjesht ndjenjë, por mendim që ka mësuar të
frymojë poetikisht. Pikërisht këtu mund
të vendoset natyrshëm edhe poezia e Idrizit: ajo nuk është thjesht ndjenjë që
kërkon të shpërthe-jë, por një mendim që frymon në mënyrë poetike.
1. Që në vargjet e para, poetja
nuk jep një krahasim të bukur për efekt stilistik, por ngre një lidhje të thellë mes njeriut dhe
pemës.“Pemët u ngjajnë njerëzve”, thotë ajo, dhe menjëherë pason: “Jo gjithmonë
nga vetja /Jo përherë në vete”. Njeriu nuk është një qenie e mbyllur në
vetvete. Ai ndikohet, preket, rrëzohet, jo vetëm nga brenda, por edhe nga
jashtë: nga trungu, nga guri, nga dora e huaj që e pengon në çastin më të
papritur. Realisht kjo mënyrë e të parit të jetës nuk është concept; është
përvojë. Rënia nuk është humbje. Është një shenjë në tokë, një vendkujtim. “Bie
/ dhe toka bëhet rrugë / Si dëshmi.” Në vend të turpit, mbetet kujtesa. Në vend
të dënimit, mbetet rruga për të tjerët që vijnë pas.
Si tek Novalis, edhe këtu çdo
përjetim është një copëz e vërtetë që nuk i përket vetëm një njeriu. Rënia nuk
e ndalon ecjen. Përkundrazi, e nxit një fillim të ri.
2. Në botën e kësaj poezie,
ngritja nuk vjen me zë të lartë. Ajo vjen në heshtje, si një kthesë që ndodh
thellë, në vetvete: “Të ngrihet / Të
shkundet / Është revolucion i heshtur”. Këto fjalë nuk kërkojnë force, ato
kërkojnë pranim dhe një përpjekje të butë, por të palëkundur. Ngritja është një
lëvizje që ndodh pas dhimbjes, jo përkundër saj. Është pikërisht kjo mënyrë e
të kuptuarit që e bën poezinë e Idrizit të ngjajë me atë mendim poetik që
Novalis e quante “ringjallje me dritë”.
3. Në vargjet: “Me diademë prej drite / Ku është thyer /
Prej kënge / Ku është grisur / Prej njeriut të ri /Ku është gjakosur” drita
nuk vjen prej qiellit, ajo vjen nga vendi i plagës. Kënga lind aty ku është
thyer heshtja nga dhimbja. Njeriu i ri ngjizet aty ku rrodhi gjak nga plaga, ndaj themi se drita që
del nga plaga është përfytyrimi më i butë i rilindjes shpirtërore. Idrizi nuk
ngre monumente mbi dhimbjen, por e pranon atë si pjesë të rritjes. Rritja,
sipas saj, nuk ndodh përkundër plagës, por nëpërmjet saj. Kjo ide është afër
asaj që filozofia e quan metafizikë poetike, përfytyrimi se aty ku thyhesh,
mund të rilindësh. Kur filozofi flet për absurditetin, ndoshta është pikërisht
poeti ai që i përgjigjet me një dritë që shfaqet “ku është thyer”. Këtu poezia nuk është më art i fjalës. Bëhet
zbulesë. Bëhet lutje. Dhe filozofia hesht, për të lënë të flasë ndjesia.
4. Poezia mbyllet me një kthim të
qetë te njeriu që rritet – jo vetëm nga vetja: “E ngrihet njeriu / Rritet / Jo gjithmonë nga vetja / … / Mbajtur për
një krah / Të pritur.” Këtu, ngritja nuk është arritje personale. Është akt
që ndodh në lidhje me tjetrin. Një dorë që të pret të mos rrëzozhesh është më
shumë se ndihmë, është bashkëqenie. Këto vargje shfaqin një mendim të thellë:
se njeriu nuk është vetëm një “unë”, por një “ne” i pashprehur. Një pjesë e një
bashkësie që të mban edhe kur nuk ke fuqi për të qëndruar vetë.
Dhe kështu, në poezinë e saj me
tonalitet të përmbajtur, Albina Idrizi nuk shpall filozofi; ajo e ndjen atë.
Nuk e thotë mendimin me fjalë të mëdha, por e ngre me fjalë që kanë frymuar
gjatë. Dhe në këtë udhë të heshtur, ku rrëzimi bëhet rrënjë, dhe ngritja bëhet
dritë, poetja ndjek një shteg që ka qenë dhe mbetet mënyra më njerëzore për të
menduar: përmes poezisë. Siç do ta thoshte Novalis: kur filozofia hesht, poezia
flet më saktë.
IV-Në poezinë e a Idrizit, fjala
është e ngrohtë; jo nga emocionet që shpërthejnë, por nga mendimi që rri pezull
në brendësi. Është një fjalë që bart ndjenjën, por nuk ndalet në të. Ajo
nuk kërkon efektin estetik si qëllim,
por kuptimin që lind natyrshëm nga rrënjët e përvojës. Në këtë udhë të heshtur
poetike, shfaqen disa risi që e
dallojnë zërin e saj në peizazhin e sotëm letrar. Ato nuk bërtasin për të
tërhequr vëmendjen, por hapin dritare për të parë më thellë.
1.Që në fillim, poezia vjen si
mendim i heshtur, jo si shpërthim emocional, ajo nuk e ngre ndjenjën si qëllim
në vetvete, por e shndërron në përvojë të menduar dhe të reflektuar duke prurë
në këtë mënyrë një risi të re në letërsinë shqipe. Idrizi nuk ofron një
krahasim për zbukurim, ajo e afron si meditimi
i qenies. “Pemët u ngjajnë njerëzve”
– tingëllon qetë, si një pohim që ndalet mbi ne me përulësi. Ky varg nuk është
thjesht hyrje stilistike, por një nisje e mendimit. Ai na çon drejt thellësisë
së qenies, atje ku njeriu nuk bie nga dobësia, por sepse ndonjëherë preket,
rrëzohet, shtypet nga diçka që nuk varet prej tij.“Se bie edhe njeriu / Jo gjithmonë nga vetja / Jo përherë në vete.”
Këto vargje nuk janë vetëm për të
shfaqur një ndodhi. Ato ngrejnë pyetje mbi fatin, mbi rastësinë, mbi
ndërlidhjen mes njeriut dhe gjithçkaje që e rrethon. Dhe në këtë mënyrë, poezia
e Idrizit nuk rri në sipërfaqen e emocioneve, por zbret në reflektim të qetë
mbi të qenit.
2.Në poezinë e saj, rënia nuk
është kapitull i mbyllur, ajo është kthesë, jo fund. Është ndalesë. Është
kthesë, ndaj në atë nuk ka trishtim të madh, nuk ka glorifikim të dhimbjes: “Bie / dhe toka bëhet rrugë / Si dëshmi”.Toka
këtu nuk mbulon, por kujton. Rënia nuk është turp. Është një pikë nga ku mund
të fillojë përsëri ecja. Kështu, edhe mendimi filozofik për shndërrimin e
vuajtjes në rritje, nuk vjen si teori, por vjen si ndjenjë që është bërë
vetëdije; si një rrugë që është ndjerë në trup. Kjo e bën poezinë e Idrizit të
ndryshme nga shumë zëra të tjerë që trajtojnë dhimbjen si peshë të vetmuar. Këtu,
ajo është udhë. Një hap i heshtur drejt dritës.
3. Në këtë poezi, njeriu nuk
është hero i vetëm ndaj dhe ngritja nuk vjen
si heroizëm, por si bashkëecje. Ngritja është një akt i përbashkët, një
kthim në këmbë që ndodh me ndihmën e tjetrit. Dhe vetë poezia e thotë me
qartësi: “Jo gjithmonë nga vetja / Jo
përherë në vete” Në këto vargje, është e qartë: fuqia nuk vjen gjithnjë nga
brenda. Ndonjëherë, është një dorë që të mban, një shikim që të pret, një fjalë
e pathënë që të jep guxim.
4. Në vargjet: “Nganjëherë / Mbajtur për një krah / Të
pritur” ndjejmë një nga mome-ntet më të thella të kësaj poezie. Njeriu këtu
nuk është i vetëm si një ishull në mes të detit. Ai është një marrëdhënie e
vazhdueshme, një ecje e ndihmuar, një qenësim që ekziston vetëm nëse është
pritur për të mos u rrëzuar. Ky kolektivitet nuk është as ideologjik, as
retorik. Është thellësisht njerëzor. I heshtur, por i domosdoshëm. Dhe kjo
është një nga ndryshimet më të rëndësishme nga moderniteti poetik, ku
ndonjëherë vetmia dhe mbyllja në vetvete janë kthyer në modë. Idrizi na
rikujton: njeriu është në dialog me tjetrin. Dhe ky dialog nuk ka fjalë të
mëdha, ka duar që zgjaten drejt teje për të të ndihmuar, ka prani të tjetrit të
largosh vetminë.
5. Në një nga vargjet më të
bukura të poezisë, shfaqet ideja se njeriu i ri nuk vjen nga fitoret e mëdha,
por nga vendi i plagës, nga drita e plagës me kuptimin që njeriu rilind aty ku
është thyer, jo aty ku ka triumfuar; plagët nuk fshihen, por ndriçohen.: “Me diademë prej drite / … / Prej njeriut të
ri / Ku është gjakosur”. Jemi mësuar me teorinë e e llojit lejfenist të
njeriut të ri, por këtu kemi një tjetër qasje. Poezia nuk e fsheh dhimbjen, as
e mbulon me metafora. Ajo e njeh, dhe pikërisht aty e vendos fillimin. Kjo
është një risi në poezinë shqiptare, të mos rrëfehet njeriu që rrëzohet, por ai
që rritet nga thyerja. Kjo nuk është poetikë e ankthit, as e klithmës. Është
një ndriçim që vjen nga plagët, si kënga që del nga dhimbja. Njeriu i ri lind
jo përkundër dhimbjes, por përmes saj. Dhe nga ky proces lind një njeri më i
përmbajtur, më i ndriçuar, më i njerëzishëm. Një njeri shpirtërisht i rilindur.
Nga kjo mësojmë se prej plagës nuk del vetëm dhimbja, del sidomos fjala që
ndriçon.
6. Së fundi, një nga risitë më të
dallueshme të poezisë së Idrizit është gjuha. Ajo nuk
është e stolisur për efekt. Nuk
kërkon të mahnisë. Përkundrazi, është e qetë, e matur, por e thellë. Fjala këtu
nuk endet në sipërfaqe. Ajo zhytet pa zhurmë në thellësi. Nuk ka stërhollime
stilistike, as figura të mbingarkuara. Ka thjeshtësi që të mban peshë. Ka
filozofi që nuk kërkon të bjerë në sy, por synon të rrijë me ty pasi mbaron
leximi. Ajo nuk shërben për të impresionuar, por për të prekur qënien. Idrizi nuk i flet mendjes me ftohtësi
filozofi, as zemrës me ndjeshmëri të trishtuar. Ajo i flet qenies, atij vendi
të brendshëm ku mendimi dhe ndjenja nuk dallohen më.
Në fund të këtij udhëtimi poetik,
ku fjala nuk është zbukurim, por frymë që vjen nga thellësia, poezia e Idrizit
na kujton se arti i vërtetë nuk i mjaftohet dukjes. Ai zgjat dorën dhe hyn atje
ku ndodhin përplasjet më të qeta dhe më të vërteta të njeriut, me veten, me
botën, me atë tjetri që ndonjëherë mungon, ndonjëherë pret.
Dhe kur poezia takon filozofinë,
ndodh e kundërta e asaj që pritet: ajo nuk ftohet, por ndizet. Fiton thellësi,
jo për t’u stërholluar, por për të zgjatur më shumë në mendje dhe në zemër. Aty
ku vargu nuk kërkon të ndriçojë me shpejtësi, por të mbetet si një dritë e qetë
që s’të lë vetëm. Në këtë poezi, plagët nuk mbulohen, as nuk shpallen. Ato
pranohen. Dhe është kjo mënyrë e të kuptuarit që e bën poezinë të mos jetë
thjesht ndjenjë, por urë. Një mënyrë për të jetuar më thellë, më me kujdes, më
me mirësi ndaj vetes dhe tjetrit. Idrizi nuk na jep parime, por rrugë. Nuk na
ngre gur filozofik, por na fton të ulemi pranë një trungje dhe të dëgjojmë.
Fjala e saj nuk është oratori, është bisedë e brendshme. Një poezi që nuk të
kërkon ta adhurosh, por ta ndjesh. Dhe kur e ndjen, e mban mend.
Kjo është arritja më e heshtur
dhe më e vyer që mund të ketë një poezi sot: të të mbetet në shpirt, jo si
zbukurim, por si kujtim që të mëson si të ngrihesh, si të rrish pranë, si të
presësh një tjetër që të kapet për krahun tënd. Dhe kjo është ndoshta mënyra më
poetike për të jetuar.
Sarandë, më Qershor 2025
__________________
Albina IDRIZI
PEMËT U NGJAJNË NJERËZVE
Pemët u
ngjajnë njerëzve
Se bie edhe
njeriu,
Rrëzohet,
Jo gjithmonë
nga vetja,
Jo përherë
në vete.
Nganjëherë
Shtypur prej
një trungu,
Goditur prej
një guri,
Ndërkëmbur
prej një këmbe
Papritur.
Bie,
dhe toka
bëhet rrugë
Si dëshmi.
Të ngrihet,
Të shkundet,
Është
revolucion i heshtur.
Me diademë
prej drite
Ku është
thyer,
Prej kënge
Ku është
grisur,
Prej njeriut
të ri
Ku është
gjakosur.
E ngrihet
njeriu,
Rritet,
Jo gjithmonë
nga vetja,
Jo përherë
në vete.
Nganjëherë
Kapur për
një trung,
Mbështetur
për një gur,
Mbajtur për
një krah
Jam shumë mirënjohës ndaj Dr. GIDEON që më solli gruan time, e cila më la për një burrë tjetër. Në atë kohë, gruaja ime më la, mendova se kisha humbur gjithçka, derisa një mik në punë më rekomandoi te një magjistar i shkëlqyer i quajtur Dr. GIDEON. I dërgova një mesazh dhe i tregova dhimbjen që po kaloja, kështu që ai më tha se gjithçka do të shkonte mirë. Ai u lut për mua dhe gjithashtu më dha një këshillë shumë të thjeshtë dhe ishte shumë optimist për mua. Ndoqa udhëzimet dhe bëra gjithçka që ai më tha të bëja. Për habinë time më të madhe, brenda pak javësh, gruaja ime u kthye në shtëpi duke më kërkuar falje. Isha shumë i lumtur sepse e dua shumë gruan time. Premtoj ta ndaj këtë dëshmi të mrekullueshme timen me botën... mund ta kontaktoni më poshtë... Jam shumë mirënjohëse dhe Zoti do të vazhdojë t'ju bekojë, Dr. GIDEON. WhatsApp/: +2347042191323 OSE👇👇
ReplyDeleteEmail: drgideon611@gmail.com